Po przyjęciu antybiotyku przez dziecko wystąpiła gorączka, której przed leczeniem nie było.

2-letnia córka, chodząca do żłobka dostała dużego kataru, do którego po paru dniach doszedł kaszel i lekkie ropienie oczu. Nie miała gorączki ani nawet podwyższonej temperatury, zachowywała się jak zupełnie zdrowa. Na wizycie lekarz stwierdził infekcje górnych dróg oddechowych, lekkie furczenie w osłuchu i przepisał antybiotyk na 7 dni. Objawy szybko ustępowały, a dziś nagle (w 4 dniu przyjmowania antybiotyku) dostała 38-stopniową gorączkę, jest marudna i bardzo ospała. Katar nadal ma, ale znacznie mniejszy niż wcześniej, nie kaszle już w ogóle. Z czego może wynikać ta nagła gorączka i wyraźne pogorszenie samopoczucia? Nawet jeśli to nie bakteria, tylko wirus, to choroba i tak z czasem powinna ustępować?

Prawdopodobnie była to infekcja wirusowa, która się rozwinęła a antybiotyk nie zadziałał .
Treści zawarte w Serwisie mają na celu polepszenie, a nie zastąpienie kontaktu pomiędzy Użytkownikiem Serwisu a lekarzem. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny i edukacyjny i w żadnym wypadku nie zastępuje konsultacji medycznej.  W celu dokładnej diagnozy zalecany jest kontakt z lekarzem.
Chcesz zadać pytanie i otrzymać odpowiedź od kilku lekarzy?
Zadaj je przez poniższy formularz. Po zatwierdzeniu przez naszego moderatora pytanie zostanie opublikowane, a lekarze będą mogli na nie publicznie odpowiedzieć.
Musisz napisać jeszcze: 50 znaków.
Pytania i odpowiedzi
* Na podany adres e-mail otrzymasz powiadomienie o odpowiedziach na Twoje pytanie. Adres nie będzie widoczny publicznie.
Uzyskaj odpowiedzi
Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online
Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online.
Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.
Nasi specjaliści Jak to działa?
2403
Pytań zadanych
przez pacjentów
5858
Odpowiedzi

udzielonych przez specjalistów

74
Lekarzy i specjalistów
udzielających odpowiedzi