Czy da się ustabilizować pracę hormonów?

Jestem kobietą. Regularnie chodzę do dermatologa, ponieważ po 12 latach wrócił do mnie trądzik różowaty. Pierwszy raz w podstawówce w wieku 10 lat. Leczenie idzie w dobrą stronę, efekt bardzo dobry, lecz kiedy zbliża się okres wszystko jest wypisane jak na twarzy. Czy da się zmniejszyć/ustabilizować pracę hormonòw?

Można by spróbować dwuskładnikowej tabletki antykoncepcyjnej - ale ostateczna decyzja należy do dermatologa/ginekologa.
Trądzik różowaty najczęściej nie ma związku z zaburzeniami hormonalnymi, a jego przyczyna leży w innych nieprawidłowościach.
Można rozszerzyć Pani diagnostykę o badania hormonalne i w przypadku wykrycia jakiś nieprawidłowości skupić się na ich leczeniu.
Treści zawarte w Serwisie mają na celu polepszenie, a nie zastąpienie kontaktu pomiędzy Użytkownikiem Serwisu a lekarzem. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny i edukacyjny i w żadnym wypadku nie zastępuje konsultacji medycznej.  W celu dokładnej diagnozy zalecany jest kontakt z lekarzem.
Chcesz zadać pytanie i otrzymać odpowiedź od kilku lekarzy?
Zadaj je przez poniższy formularz. Po zatwierdzeniu przez naszego moderatora pytanie zostanie opublikowane, a lekarze będą mogli na nie publicznie odpowiedzieć.
Musisz napisać jeszcze: 50 znaków.
Pytania i odpowiedzi
* Na podany adres e-mail otrzymasz powiadomienie o odpowiedziach na Twoje pytanie. Adres nie będzie widoczny publicznie.
Uzyskaj odpowiedzi
Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online
Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online.
Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.
Nasi specjaliści Jak to działa?
2406
Pytań zadanych
przez pacjentów
5901
Odpowiedzi

udzielonych przez specjalistów

74
Lekarzy i specjalistów
udzielających odpowiedzi