Spadek wskaźnika INR, jak leczyć?

Moje pytanie dotyczy preparatu acenokumarol. Mój teść ma przepisany, problem w tym, że co miesiąc robione jest inr i wskaźnik jest niski 1.67, a powinien mieć 2,0-3,0. Oczywiście są zmieniane dawki, a poziom niski. Dlaczego? Lekarz rodzinny przepisał rywaroksaban. Czy można przestać podawać jeden lek, a zastąpić drugim? Czy nie wystąpi jeszcze większy spadek inr?

Przyczyn wahań wskaźnika INR może być wiele, m.in. schorzenia współistniejące, stosowane z ich powodu leki, czy określone produkty w diecie. Jeżeli są trudności w ustabiliowaniu wartości i uzyskaniu wskaźnika INR w oczekiwanych granicach terapeutycznych, to dokonuje się modyfikacji leczenia, jeżeli nie ma ku temu przeciwwsakzań. Tak też postąpił lekarz rodzinny. Rywaroksaban należy do grupy leków, przy których nie prowadzi się kontroli INR, INR bowiem nie jest właściwy do pomiaru działania przeciwzakrzepowego rywaroksabanu i z tego powodu nie należy go stosować.
Treści zawarte w Serwisie mają na celu polepszenie, a nie zastąpienie kontaktu pomiędzy Użytkownikiem Serwisu a lekarzem. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny i edukacyjny i w żadnym wypadku nie zastępuje konsultacji medycznej.  W celu dokładnej diagnozy zalecany jest kontakt z lekarzem.
Chcesz zadać pytanie i otrzymać odpowiedź od kilku lekarzy?
Zadaj je przez poniższy formularz. Po zatwierdzeniu przez naszego moderatora pytanie zostanie opublikowane, a lekarze będą mogli na nie publicznie odpowiedzieć.
Musisz napisać jeszcze: 50 znaków.
Pytania i odpowiedzi
* Na podany adres e-mail otrzymasz powiadomienie o odpowiedziach na Twoje pytanie. Adres nie będzie widoczny publicznie.
Uzyskaj odpowiedzi
Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online
Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online.
Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.
Nasi specjaliści Jak to działa?
2406
Pytań zadanych
przez pacjentów
5901
Odpowiedzi

udzielonych przez specjalistów

74
Lekarzy i specjalistów
udzielających odpowiedzi