Czy takie skutki uboczne są możliwe podczas antykoncepcji hormonalnej?

Czy w trakcie zażywania leku drospirenon + etynyloestradiol  może dojść do powiększenia żylaków i nadmiernego bólu nóg w nocy?

Leki antykoncepcyjne powodują zwiększenie ryzyka wystąpienia zakrzepowego zapalenia źył kończyn dolnych, żylaki są przeciwwskazaniem do stosowania większości leków antykoncepcyjnych
U 1 na 500 osób leki tego typu mogą powodować problemy z nadkrzepliwością. Zaleca się odstawić leki
Żylaki są chorobą postępująca i nawracającą nawet po ich operacyjnym usunięciu.
Treści zawarte w Serwisie mają na celu polepszenie, a nie zastąpienie kontaktu pomiędzy Użytkownikiem Serwisu a lekarzem. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny i edukacyjny i w żadnym wypadku nie zastępuje konsultacji medycznej.  W celu dokładnej diagnozy zalecany jest kontakt z lekarzem.
Chcesz zadać pytanie i otrzymać odpowiedź od kilku lekarzy?
Zadaj je przez poniższy formularz. Po zatwierdzeniu przez naszego moderatora pytanie zostanie opublikowane, a lekarze będą mogli na nie publicznie odpowiedzieć.
Musisz napisać jeszcze: 50 znaków.
Pytania i odpowiedzi
* Na podany adres e-mail otrzymasz powiadomienie o odpowiedziach na Twoje pytanie. Adres nie będzie widoczny publicznie.
Uzyskaj odpowiedzi
Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online
Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online.
Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.
Nasi specjaliści Jak to działa?
2403
Pytań zadanych
przez pacjentów
5858
Odpowiedzi

udzielonych przez specjalistów

74
Lekarzy i specjalistów
udzielających odpowiedzi