2023-11-26

Czy krwawienie mogło wystąpić przez to, iż ok tydzień temu wzięłam 1 tabletkę z kilku godzinnym opóźnieniem?

Jestem aktualnie na 5 opakowaniu tabletek antykoncepcyjnych. Krwawienie wystąpiło raz na 1 opakowaniu (w 2 tygodniu), od tego momentu krwawienie nie występowało. Ginekolog powiedział po usg, iż najprawdopodobniej nie będę krwawić na tabletkach plus do tego jeszcze karmie piersią (jestem ponad 6 miesięcy po cc). Dziś jednak pojawiło się krwawienie, było ono jednak w kolorze brązu bez skrzepów. Jestem aktualnie na 12 tabletce. Powinnam się martwić, wykonać jakieś badania?

Dzień dobry,

Przyjmowanie tabletki antykoncepcyjnej z kilkugodzinnym opóźnieniem może wpłynąć na równowagę hormonalną w organizmie i być jedną z przyczyn wystąpienia plamienia lub krwawienia przypominającego miesiączkę, zwłaszcza jeśli jest to odstępstwo od zwykle rygorystycznego schematu przyjmowania. Takie krwawienia mogą występować sporadycznie u kobiet stosujących antykoncepcję hormonalną, zwłaszcza w pierwszych miesiącach stosowania, kiedy organizm dopiero się do niej adaptuje.

Fakt, że jest Pani po porodzie i karmi Pani piersią, również może mieć wpływ na cykl menstruacyjny i reakcje organizmu na antykoncepcję. Laktacja wpływa na stężenia hormonów w organizmie, co może dodatkowo wpłynąć na cykle menstruacyjne i ich regularność.

Krwawienie o charakterze plamienia, zwłaszcza jeśli jest lekkie i występuje sporadycznie, zazwyczaj nie jest powodem do dużego niepokoju. Jednakże, jeśli krwawienie staje się obfite, powtarza się lub towarzyszą mu inne niepokojące objawy, takie jak ból brzucha, zalecana jest konsultacja z lekarzem ginekologiem. Lekarz może zdecydować o przeprowadzeniu dodatkowych badań, takich jak kontrolne USG lub badania hormonalne, aby upewnić się, że nie ma innych przyczyn wystąpienia krwawienia, jak również ocenić, czy stosowana metoda antykoncepcyjna jest odpowiednia dla Pani aktualnej sytuacji zdrowotnej i potrzeb.

W każdym przypadku, jeśli ma Pani jakiekolwiek wątpliwości czy obawy dotyczące zdrowia i stosowanej antykoncepcji, najlepiej jest skonsultować się z lekarzem, który zna Pani historię zdrowotną i będzie mógł udzielić spersonalizowanych zaleceń.

Pozdrawiam serdecznie,
dr n. med. Łukasz Blukacz
Znajdź specjalistę w twojej okolicy
Ginekolog w Katowicach Ginekolog w Dąbrowie Górniczej Ginekolog w Krakowie Ginekolog w Bielsku-Białej Ginekolog w Warszawie Ginekolog w Gdańsku Ginekolog w Rzeszowie Ginekolog w Łodzi

Treści zawarte w Serwisie mają na celu polepszenie, a nie zastąpienie kontaktu pomiędzy Użytkownikiem Serwisu a lekarzem. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny i edukacyjny i w żadnym wypadku nie zastępuje konsultacji medycznej.  W celu dokładnej diagnozy zalecany jest kontakt z lekarzem.
Dziękujemy
Twoje pytanie zostało wysłane. Nasi specjaliści udzielają odpowiedzi zwykle do kilkunastu godzin od zadanego pytania. Wszystkie odpowiedzi zostaną wysłane na adres e‑mail, który podałeś w formularzu.
lub Umów się na konsultację
Chcesz zadać pytanie i otrzymać odpowiedź od kilku lekarzy?
Zadaj je przez poniższy formularz. Po zatwierdzeniu przez naszego moderatora pytanie zostanie opublikowane, a lekarze będą mogli na nie publicznie odpowiedzieć.
Musisz napisać jeszcze: 50 znaków.
Pytania i odpowiedzi
* Na podany adres e-mail otrzymasz powiadomienie o odpowiedziach na Twoje pytanie. Adres nie będzie widoczny publicznie.
Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online
Potrzebujesz specjalistycznej porady, recepty, zwolnienia lekarskiego (L4) lub skierowania umów konsultację online. Konsultacja lekarska online w 15 minut bez wychodzenia z domu z Receptą na twój telefon.
Nasi specjaliści Jak to działa? Recepta online
Uzyskaj odpowiedzi
5964
Pytań zadanych
przez pacjentów
separator
15637
Odpowiedzi

udzielonych przez specjalistów

separator
+139
Lekarzy i specjalistów
udzielających odpowiedzi
e-Recepta Przeziębienie e-Recepta Znajdź lek L4 L4