Leki przeciwdepresyjne i przeciwlękowe, a zaburzenia erekcji

Mam 18 lat, od jakiegoś czasu biorę leki przeciwdepresyjne i przeciwlękowe. Zauważyłem, że pojawiły się u mnie problemy seksualne. Posiadam trudności z utrzymaniem podniecenia i erekcji oraz duże problemy z osiągnięciem orgazmu. Leki antydepresyjne biorę od przeszło 2 lat. Mam pytanie, jak zapobiegać takim problemom? Czy branie leków w takim wieku może być szkodliwe w tej sferze? Czy jest możliwość, że problemy seksualne zostaną po zakończeniu terapii na stałe? Jeśli tak czy jest sposób na zapobiegnięcie temu?

Zalecana konsultacja u seksuologa.
Proszę umówić się na konsultacje do seksuologa.
Zalecam udać się seksuologa.
Dysfunkcje seksualne niestety mogą być jednym z działań niepożądanych terapii niektórymi lekami przeciwdepresyjnymi. Sugeruję kontakt ze swoim lekarzem prowadzącym.
Proszę zgłosić się do psychiatry
Treści zawarte w Serwisie mają na celu polepszenie, a nie zastąpienie kontaktu pomiędzy Użytkownikiem Serwisu a lekarzem. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny i edukacyjny i w żadnym wypadku nie zastępuje konsultacji medycznej.  W celu dokładnej diagnozy zalecany jest kontakt z lekarzem.
Chcesz zadać pytanie i otrzymać odpowiedź od kilku lekarzy?
Zadaj je przez poniższy formularz. Po zatwierdzeniu przez naszego moderatora pytanie zostanie opublikowane, a lekarze będą mogli na nie publicznie odpowiedzieć.
Musisz napisać jeszcze: 50 znaków.
Pytania i odpowiedzi
* Na podany adres e-mail otrzymasz powiadomienie o odpowiedziach na Twoje pytanie. Adres nie będzie widoczny publicznie.
Uzyskaj odpowiedzi
Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online
Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online.
Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.
Nasi specjaliści Jak to działa?
1743
Pytań zadanych
przez pacjentów
5081
Odpowiedzi

udzielonych przez specjalistów

67
Lekarzy i specjalistów
udzielających odpowiedzi