Dwuskładnikowe tabletki antykoncepcyjne, a powstawanie zakrzepów

Od kilku dni przyjmuje tabletki antykoncepcyjne dwuskładnikowe. Przeczytałam, że zwiększają one szanse powstania zakrzepów krwi. Moja mama przeszła udar, a babcia przyjmuje tabletki na rozrzedzanie krwi. Czy przez to ja mogę mieć większą tendencję do powstania zakrzepów krwi? Czy stosowany lek jest odpowiedni dla mnie czy lepiej zamienić go na taki który w mniejszym stopniu będzie wpływał na krzepliwość krwi?
lepiej zmienic lek na inną antykoncepcję. antykoncepocja dwuskładnikowa zwieksza znacznie ryzyko zakrzepicy , udaru
podwyzszają ryzyko zakrzepicy
Treści zawarte w Serwisie mają na celu polepszenie, a nie zastąpienie kontaktu pomiędzy Użytkownikiem Serwisu a lekarzem. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny i edukacyjny i w żadnym wypadku nie zastępuje konsultacji medycznej.  W celu dokładnej diagnozy zalecany jest kontakt z lekarzem.
Chcesz zadać pytanie i otrzymać odpowiedź od kilku lekarzy?
Zadaj je przez poniższy formularz. Po zatwierdzeniu przez naszego moderatora pytanie zostanie opublikowane, a lekarze będą mogli na nie publicznie odpowiedzieć.
Musisz napisać jeszcze: 50 znaków.
Pytania i odpowiedzi
* Na podany adres e-mail otrzymasz powiadomienie o odpowiedziach na Twoje pytanie. Adres nie będzie widoczny publicznie.
Uzyskaj odpowiedzi
Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online
Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online.
Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.
Nasi specjaliści Jak to działa?
2406
Pytań zadanych
przez pacjentów
5903
Odpowiedzi

udzielonych przez specjalistów

74
Lekarzy i specjalistów
udzielających odpowiedzi