Regulamin świadczenia usług  drogą elektroniczną przez Telemedycynę Polską S.A. za pośrednictwem serwisu www.halodoctor.pl

(„Regulamin”)

 

Dotyczy usług: „Zdrowie pod kontrolą” oraz „Serce po COVID”

 

Obowiązuje od 1 czerwca 2021 r.

 

 

Co znajdziesz w tym Regulaminie?

 

Kierując się zasadą przejrzystości wszelkie informacje związane z warunkami udzielania świadczeń zdrowotnych drogą elektroniczną podzieliliśmy na następujące sekcje:

  1. Postanowienia ogólne.
  2. Podstawa prawna.
  3. Słownik pojęć.
  4. Informacje o Usługach i cenach.
  5. Zasady świadczenia Usług.
  6. Telekonsultacje.
  7. Telemonitoring.
  8. Ogólne zasady korzystania z Urządzenia EKG.
  9. Forma płatności.
  10. Zawarcie Umowy i składanie zamówień.
  11. Wymogi techniczne, zakaz dostarczania treści bezprawnych, rejestracja, logowanie.
  12. Reklamacje 
  13. Odstąpienie od Umowy
  14. Przetwarzanie danych osobowych
  15. Postanowienia końcowe

 

 

Warunki udzielania świadczeń drogą elektroniczną

 

 

Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki umów o udzielanie świadczeń zdrowotnych za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub systemów łączności na odległość, zawieranych  drogą elektroniczną pomiędzy Telemedycyna Polska S.A. (zwaną dalej TMP), a Kupującym. Regulamin dostępny jest za pośrednictwem strony internetowej www.halodoctor.pl i stanowi integralną część każdej zawartej umowy udzielania świadczeń zdrowotnych, zakupionych za pośrednictwem strony internetowej www.halodoctor.pl.

 

 

§1. Postanowienia ogólne.

 

 

  1. W Regulaminie określono zasady zawierania umowy za pośrednictwem strony internetowej www.halodoctor.pl, w tym sposób składania zamówień, czynności techniczne, składające się na procedurę zawarcia umowy, dostarczanie zamówionych usług zdrowotnych Pacjentowi, rodzaj oferowanych przez TMP usług zdrowotnych, warunki świadczenia usług drogą elektroniczną i warunki udzielania świadczeń zdrowotnych, uiszczanie przez Kupującego ceny sprzedaży, prawo odstąpienia od umowy, zasady składania i rozpatrywania reklamacji Kupującego oraz pozostałe informacje uwzględniające specyfikę prowadzonej przez TMP działalności gospodarczej.
  2. Regulamin udostępniany jest Kupującemu przed zawarciem umowy o świadczenie usług, tj. na etapie  składania zamówienia - poprzez zamieszczenie odwołania do linku odsyłającego do jego treści. Ukończenie procesu składania zamówienia jest uwarunkowane akceptacją postanowień niniejszego Regulaminu, po zapoznaniu się z jego treścią. W przypadku przyjęcia przez TMP Regulaminu w nowym brzmieniu, TMP poinformuje o tym fakcie na stronie internetowej www.halodoctor.pl, a Regulamin w nowym brzmieniu udostępniony będzie Kupującemu przed zawarciem umowy o świadczenie usług. Akceptacja przez Kupującego Regulaminu w nowym brzmieniu, po zapoznaniu się z jego treścią, odbywać się będzie poprzez potwierdzenie komunikatu przed pierwszym po przyjęciu przez TMP nowego Regulaminu. Kupujący w każdym czasie, zarówno przed, jak i po rejestracji - w tym również bezpośrednio przed złożeniem zamówienia na Usługę - ma zapewniony dostęp do Regulaminu, poprzez zamieszczenie na Stronie internetowej odwołania do linku odsyłającego do jego treści /możliwość wejścia w zakładkę „Regulamin” pod adresem: https://www.halodoctor.pl/covid19-kontrola-serca/regulamin.
  3. W przypadkach, gdy Kupujący i Pacjent to dwie różne osoby, każdy z nich ponosi odpowiedzialność z tytułu realizacji Umowy. TMP może posługiwać się w niektórych zapisach sformułowaniem wyłącznie Pacjent lub Kupujący, lecz nie powoduje to ograniczenia odpowiedzialności Kupującego lub Pacjenta wobec TMP w ramach obowiązków wynikających z Regulaminu i Umowy. W szczególności Kupujący odpowiedzialny jest za uiszczanie opłat za Usługi oraz na mocy zawartej umowy przyjmuje odpowiedzialność za powierzone Pacjentowi Urządzenie. Odpowiedzialność Kupującego za uiszczanie opłat, nie wyklucza  odpowiedzialności Pacjenta z tego tytułu.

 

§2. Podstawa prawna.

 

Do świadczenia Usług realizowanych przez TMP a zakupionych poprzez stronę internetową www.halodoctor.pl, poza niniejszym regulaminem zastosowanie mają akty prawa powszechnego, w szczególności:

  1. Ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (t.j Dz. U. z 2020 r. poz. 295. z późn.zm.);
  2. Ustawa z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 849);
  3. Ustawa z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (t.j Dz.U. z 2020 r. poz. 882 z późn.zm.);
  4. Ustawa z dnia 18 lipca 2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 344.);
  5. Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1740. z późn.zm.);
  6. Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1 z późn. zm.);
  7. Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1781).

 

 

§3. Słownik pojęć.

 

Przez użyte w niniejszym Regulaminie pojęcia należy rozumieć:

Aplikacja HaloDoctor

webowa platforma informatyczna umożliwiająca komunikację zdalną (czat, videochat) pomiędzy Pacjentem a Lekarzem lub Ratownikiem medycznym w ramach Usług, których dostawcą jest Biostat

Biostat

zewnętrzny dostawca usług informatycznych i serwisów internetowych na potrzeby świadczenia Usług objętej Regulaminem,: Biostat Sp. z o.o. z siedzibą w Rybniku, ul. Kowalczyka 17 NIP: 6423125404, Regon: 241544443, KRS: 0000351860

Cennik

cennik Usług udostępniony na stronie internetowej www.halodoctor.pl

Centrum Telemedyczne (CT24)

komórka organizacyjna TMP, w której świadczone są usługi zdrowotne, odbierane są wszystkie wykonane przez Pacjenta badania, analizowane i opisywane przez Personel medyczny, prowadzone są Telekonsultacje Pacjenta z Personelem medycznym, archiwizowane są badania oraz rozmowy telefoniczne w ramach Kartoteki Pacjenta

Dane identyfikacyjne

zestaw danych zawierający: imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, pesel, adres zamieszkania oraz uwagi dodatkowe, a w przypadku Pacjenta również opis problemu zdrowotnego

Dokumentacja Medyczna prowadzona w postaci Elektronicznej (DME)

system informatyczny TMP, służący prowadzeniu dokumentacji medycznych wszystkich Pacjentów TMP

Formularz Pacjenta

rozwiązanie technologiczne w systemie DME, umożliwiające wypełnianie i przesyłanie przez Pacjenta do TMP – ankiet elektronicznych, formularzy elektronicznych, dokumentów oraz plików (np. skanów papierowej dokumentacji medycznej), które umieszczane są automatycznie w Kartotece Pacjenta

Formularz zamówienia

formularz elektroniczny, dostępny na stronie internetowej www.halodoctor.pl, służący zamówieniu Usługi, przesłania Danych identyfikacyjnych Kupującego i/lub Pacjenta do TMP oraz akceptacji postanowień niniejszego Regulaminu

Kartoteka Pacjenta

Indywidualna kartoteka Pacjenta przechowywana w EDM, spełniająca wymogi art. 25 Ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz przepisów wykonawczych;

 

Kupujący

osoba wskazana w Formularzu zamówienia, zawierająca Umowę o świadczenie usług i dokonująca Płatności i/lub Przedpłaty Usługi. W przypadku, gdy Kupujący nie jest Pacjentem, osoba ta oświadcza, że działa w imieniu i na rzecz Pacjenta, udostępnia dane Pacjenta za jego zgodą. Oświadczenie Kupującego nie zwalnia od obowiązku wyrażenia przez Pacjenta zgody na udzielanie świadczeń zdrowotnych przed przystąpieniem do realizacji Usług

Lokal przedsiębiorstwa

lokal znajdujący się pod adresem Telemedycyna Polska S.A. ul. Ligocka 103, 40-568 Katowice

Okres rozliczeniowy

okres, w czasie którego Pacjent może korzystać z Usług. Okres rozliczeniowy rozpoczyna się w dniu zawarcia Umowy i kończy się ostatniego dnia  obowiązywania Umowy

Pacjent

pełnoletnia osoba zwracająca się o udzielenie świadczeń zdrowotnych lub korzystającą ze świadczeń zdrowotnych udzielanych przez TMP

PayU

dostawca systemu płatności elektronicznych za Usługi, obsługiwany przez spółkę PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu (60-166), przy ul. Grunwaldzkiej 186, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000274399, https://www.payu.pl/

Personel medyczny

osoby wykonujące zawód medyczny, które na podstawie przepisów uprawnione są do udzielania świadczeń zdrowotnych tj. lekarz, ratownik medyczny i/lub pielęgniarka, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej

Platforma

systemy informatyczne zapewniające realizację Usług poprzez umożliwienie odczytu danych z Urządzeń

Przelewy 24

dostawca systemu płatności elektronicznych za Usługi, obsługiwany przez spółkę PayPro S.A. z siedzibą w Poznaniu (60-327), przy ul. Kanclerskiej 15, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego po numerem KRS 0000347935, https://www.przelewy24.pl/

Płatność

jednorazowa transakcja dokonywana przez Pacjenta przed rozpoczęciem Usługi poprzez PayU

Przedpłata

płatność częściowa dokonywana przez Pacjenta przed rozpoczęciem Usługi poprzez PayU lub Przelewy24

Pogotowie Ratunkowe

zespół ratownictwa medycznego Państwowego Ratownictwa Medycznego (PRM)

Serwis

serwis internetowy udostępniony przez podmiot zewnętrzny, nie będący stroną niniejszego Regulaminu pod adresem: https://www.medfile.pl/, którego dostawcą jest: Biostat. Serwis udostępniony jest na podstawie odrębnego Regulaminu Serwisu pod adresem: https://www.medfile.pl/regulamin-halodoctor;

Strona internetowa

strona internetowa TMP udostępniona w Serwisie pod adresem https://telemedycyna.medfile.pl/ zawierająca opis działalności i Usług TMP, dostępność Usług oraz możliwość zakupu Usługi poprzez Formularz zamówienia

Świadczenie zdrowotne

działania służące zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu lub poprawie zdrowia oraz inne działania medyczne wynikające z procesu leczenia lub przepisów odrębnych regulujących zasady ich wykonywania

Telemedycyna Polska S.A. (TMP)

spółka działająca pod firmą „Telemedycyna Polska S.A.” Spółka akcyjna z siedzibą w Katowicach, adres ul. Ligocka 103, 40-568 Katowice, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Katowice-Wschód w Katowicach, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000352918. Telemedycyna Polska S.A. jest podmiotem leczniczym udzielającym świadczeń zdrowotnych w ramach Usług, wpisanym do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą prowadzonego przez Wojewodę Śląskiego pod numerem 22425

Telemonitoring

ambulatoryjne świadczenie zdrowotne zdalnej opieki, w tym w szczególności kardiologicznej, diagnostyki i stałego monitorowania kardiologicznego Urządzeniem EKG oraz monitorowania innych parametrów życiowych w postaci: ciśnienia tętniczego  krwi, temperatury ciała oraz saturacji krwi przez pozostałe Urządzenia. Telemonitoring jest świadczeniem polegającym na rejestrowaniu oraz ocenie wykonanych i przesłanych z wykorzystaniem Urządzeń badań. Świadczenie wykonywane jest przez TMP na rzecz Pacjenta na odległość - bez bezpośredniego badania fizykalnego, przy pomocy przekazu, który jest w całości nadawany, odbierany lub transmitowany za pomocą systemów teleinformatycznych lub systemów łączności (odpowiednio w formie: czatu, wideokonsultacji lub konsultacji telefonicznej). W ramach usługi Telemonitoringu Pacjent ma prawo do Telekonsultacji badań z Personelem medycznym Centrum Telemedycznego i oceny wyniku oraz otrzymania go drogą elektroniczną na adres e-mail wskazany przez Pacjenta

Telekonsultacja EKG

ambulatoryjne świadczenie zdrowotne, w zakresie oceny stanu Pacjenta i oceny badań EKG, wykonywane przez Personel medyczny na rzecz Pacjenta na odległość, bez bezpośredniego badania fizykalnego, przy pomocy przekazu, który jest w całości nadawany, odbierany lub transmitowany za pomocą systemów teleinformatycznych lub systemów łączności (odpowiednio w formie: czatu, wideokonsultacji lub konsultacji telefonicznej)

Telekonsultacja

ambulatoryjne świadczenie zdrowotne, w zakresie porad lekarskich wykonywane przez lekarza na rzecz Pacjenta na odległość, bez bezpośredniego badania fizykalnego, przy pomocy przekazu, który jest w całości nadawany, odbierany lub transmitowany za pomocą systemów teleinformatycznych lub systemów łączności (odpowiednio w formie: czatu, wideokonsultacji lub konsultacji telefonicznej);

Umowa

umowa w rozumieniu ustawy Kodeks cywilny o świadczenie usług zdrowotnych, zawierana pomiędzy TMP a Kupującym i/lub Pacjentem z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość, której przedmiotem jest świadczenie usług zdrowotnych na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie, Formularzu zamówienia oraz zgodnie z obowiązującym przepisami prawa

Urządzenie

osobiste aparaty monitorujące, stanowiące certyfikowane wyroby medyczne, przeznaczone do rejestrowania sygnału EKG, ciśnienia tętniczego krwi, temperatury ciała oraz saturacji krwi przesyłające dane bezpośrednio lub pośrednio do Platformy. Urządzenia niezbędne do świadczenia Usług Telemonitoringu i przesyłające dane do Platformy

Usługa

świadczenie zdrowotne udzielane przez TMP za pomocą systemów teleinformatycznych lub systemów łączności w tym za pośrednictwem Urządzeń

 

 

§4. Informacje o Usługach i cenach.

 

 

  1. Przedmiotem Umowy jest świadczenie Usług zdrowotnych za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub systemów łączności na odległość, w tym za pośrednictwem Urządzenia, obejmujących Telekonsultacje i /lub Telekonsultację EKG i/lub Telemonitoring w różnych pakietach udostępnianych pod różnymi nazwami własnymi (warianty ofertowe), szczegółowo opisanymi na Stronie internetowej.
  2. Usługi stanowią świadczenia zdrowotne udzielane wyłącznie Pacjentowi, niezależnie od tego kto dokonał zakupu Usługi.
  3. Przed zawarciem Umowy, Kupujący jest informowany przez TMP o głównych cechach Usługi. Kupujący poprzez kliknięcie w wybraną przez siebie, a umieszczoną na Stronie internetowej Usługę, zostaje powiadomiony w szczególności o: rodzaju i zakresie świadczeń zdrowotnych realizowanych w ramach Usługi, czasie trwania Usługi, cenie netto i cenie brutto, a nadto poprzez wybór opcji „Zamów” – co ma miejsce jeszcze przed złożeniem zamówienia i zawarciem Umowy – o cenie Usługi do zapłaty oraz o dodatkowych kosztach związanych z zamówieniem Usługi, takich jak koszt dostawy Usługi do Kupującego i/lub Pacjenta, w okolicznościach wyboru przez Kupującego takiej opcji.
  4. Rozpoczęcie Usługi poprzedza wykonywanie czynności towarzyszących, niezbędnych do jej wykonania, a to: analizy przez TMP przesłanych przez Kupującego Formularza zamówienia, przesłanego przez Pacjenta Formularza Pacjenta, zakładanie Kartoteki Pacjenta, komunikacja telefoniczna i mailowa z Pacjentem, w tym udzielenie odpowiedzi na ewentualnie zadane przez Pacjenta pytania, wyrażenie zgody na udzielnie świadczeń zdrowotnych.
  5. Czas trwania Usługi oraz jej zakres określa każdorazowo Cennik i zgodny jest z Formularzem Zamówienia.
  6. Ceny sprzedaży udostępnianych Usług podaje się w złotych polskich (PLN) i określa w kwocie brutto. Na wskazaną kwotę brutto składają się wskazana kwota ceny netto Usługi i wskazana kwota wartości VAT, przy czym świadczenia zdrowotne zwolnione są z podatku VAT na podstawie art. 19 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 685 z późn. zm.)..
  7. Cena sprzedaży nie zawiera kosztów dostawy Usługi do Kupującego oraz kosztów wybranej formy płatności, chyba że w opisie Usługi TMP określiła, że Kupujący nie ponosi kosztów dostawy. Koszty zależą od formy dostawy i płatności za Usługę.
  8. Całkowity koszt zamówienia stanowi cena sprzedaży Usługi (kwota brutto) wraz z kosztami dostawy oraz kosztami wybranej formy płatności, wskazana w Formularzu zamówienia przed złożeniem zamówienia przez Kupującego.
  9. Informacja o cenach Usług jest wiążąca do odwołania przez TMP, tj. wskazania przez TMP na stronie internetowej nowej ceny Usługi w miejsce ceny dotychczas obowiązującej – przy czym zmiana cen, nie ma wpływu na zamówienia złożone i przyjęte już do realizacji przez TMP przed datą zmiany ceny.
  10. Korzystanie z Usług możliwe jest dzięki skorzystaniu z telefonii stacjonarnej lub komórkowej, sieci internetowej, do której zapewnienie dostępu leży po stronie Kupującego i/lub Pacjenta. Kupujący i/lub Pacjent ponosi koszt połączenia wg taryfy operatora, z którego usług korzysta.
  11. Usługi dostępne są w wariantach ofertowych różniących się zakresem i rodzajem świadczonych Usług oraz ceną. Szczegółowy opis wariantów ofertowych znajduje się na Stronie internetowej.

 

 

§5. Zasady świadczenia usług.

 

 

  1. Centrum Telemedyczne przed przystąpieniem do świadczenia Usługi na rzecz Pacjenta weryfikuje tożsamość Pacjenta poprzez zwrócenie się o podanie imienia, nazwiska, numeru PESEL lub daty urodzenia i/lub innych danych pozwalających na jednoznaczną identyfikację Pacjenta.
  2. TMP zastrzega sobie prawo do nagrywania rozmów telefonicznych z personelem TMP  (nagraniu podlega dźwięk) oraz rozmów wideo z personelem TMP (nagraniu podlegają rozmowy wideo) przeprowadzonych z Pacjentem oraz do przechowywania ich na elektronicznych nośnikach informacji. Nagrania, o których mowa powyżej, mogą być wykorzystane przez TMP w celu wykonania Umowy, a zwłaszcza w celach dowodowych. Na wstępie każdej rozmowy (przychodzącej lub wychodzącej) z rozmówcą zewnętrznym, należy go poinformować o fakcie nagrywania rozmowy. Dopuszcza się odczytywanie stosownego komunikatu przez automatyczną centralę telefoniczną.
  3. Usługa nie jest usługą ratującą życie. W przypadku gwałtownego pogorszenia się stanu zdrowia lub samopoczucia, Pacjent powinien niezwłocznie skontaktować się z numerem alarmowym 112 w celu wezwania Pogotowia Ratunkowego lub udać się do najbliższej placówki medycznej.
  4. Jeśli uzyskanie świadczenia w ramach Usługi nie jest możliwe, jest utrudnione lub trwa zbyt długo, a stan zdrowia lub samopoczucie Pacjenta pogarsza się, Pacjent powinien niezwłocznie zasięgnąć pomocy w placówce medycznej.
  5. Kontakt bądź próba kontaktu z TMP nie mogą opóźniać lub zastąpić wykonania działań wskazanych w ust. 3 i 4.
  6. Usługi są dodatkową formą kontroli stanu zdrowia Pacjenta, obok tradycyjnych stacjonarnych wizyt u lekarza i nie zastępują procesu leczenia w ramach podstawowej i specjalistycznej opieki zdrowotnej.
  7. W celu i wyłącznie na czas realizacji Usług Pacjent otrzymuje Urządzenia. Urządzenia zostają wysłane pod wskazany adres Pacjenta podany przy składaniu zamówienia.
  8. Z Usługi można korzystać zarówno na terytorium Polski, jak i poza jej granicami, z zastrzeżeniem, że TMP nie wzywa Pogotowia Ratunkowego poza terytorium Polski, jak również że istnieją na terenie Polski obszary do których Pogotowie Ratunkowe nie będzie mogło dotrzeć.
  9. Pacjent zobowiązany jest przed rozpoczęciem realizacji Usługi do wypełnienia i przesłania wstępnej ankiety medycznej oraz złożenia niezbędnych oświadczeń poprzez Formularz Pacjenta przesłany mu na adres e-mail lub numer telefonu (sms) podany w Formularzu zamówienia. TMP uprawniona jest do powstrzymania się od realizacji Usługi do czasu wypełnienia i przesłania wstępnej ankiety medycznej oraz złożenia niezbędnych oświadczeń przez Pacjenta.
  10. Kartoteka Pacjenta w trakcie Usługi uzupełniana jest przez Personel medyczny Centrum Telemedycznego o pozostałe dane dotyczące Pacjenta niezbędne do realizacji świadczenia zdrowotnego.
  11. Dostarczona dokumentacja każdorazowo jest weryfikowana pod względem kompletności, czytelności i jej aktualności przez Centrum Telemedyczne. W przypadku istnienia wątpliwości, personel Centrum Telemedycznego może poprosić o ponowne przedłożenie dokumentacji medycznej lub przedłożenia wyników dodatkowych badań. W przypadku wątpliwości Personel medyczny może poprosić o dostarczenie dodatkowej dokumentacji medycznej lub odmówić wystawienia recepty lub konsultacji w określonym zakresie, umieszczając odpowiednie zapisy w dokumentacji medycznej Usługi. Personel medyczny w razie potrzeby może zalecić badanie fizykalne przez osobę wykonującą zawód medyczny.
  12. Pacjent zobowiązuje się przekazać personelowi Centrum Telemedycznego wszelkie informacje i okoliczności, które mogą mieć znaczenie dla świadczenia Usługi i być konieczne do prawidłowego udzielenia Pacjentowi świadczeń zdrowotnych, w tym m.in. kopie dokumentacji medycznej, wyników badań, informacje o przebytych chorobach, informacje o chorobach przewlekłych. Centrum Telemedyczne może uzależnić realizację Usługi od dostarczenia dokumentacji i wyników badań, o których mowa w zdaniu pierwszym.
  13. Pacjent ponosi wyłączną odpowiedzialność za niezgodne z prawdą lub zatajone informacje, o których mowa w ustępach poprzedzających, jeżeli miały lub mogły mieć wpływ na wykonanie Usługi.
  14. Pacjent zobowiązany jest w każdym czasie uzupełnić/zaktualizować Kartotekę Pacjenta o dodatkowe dane dotyczące swojego stanu zdrowia np. wypisy ze szpitala, wyniki badań, zaświadczenia lekarskie za pośrednictwem Formularzy Pacjenta przesłanych przez TMP na życzenie Pacjenta lub zlecenie Personelu medycznego TMP.
  15. TMP zastrzega sobie prawo do wysyłania na adres e-mail Pacjentów i/lub Kupujących komunikatów prawnych, technicznych i transakcyjnych, związanych z realizacją Usługi, w tym w szczególności informacji o zmianach Regulaminu, na co Pacjent i/lub Kupujący wyraża zgodę.
  16. Pacjent oświadcza, iż jest mu wiadomym, że w ramach Umowy Personel medyczny TMP będzie orzekać o stanie zdrowia Pacjenta jedynie w zakresie wynikającym z zawartej Umowy oraz z uwzględnieniem specyfiki świadczenia Usług zdrowotnych za pomocą systemów teleinformatycznych lub systemów łączności na odległość, a uzyskanie przez Pacjenta szczegółowej informacji o stanie zdrowia wymaga wizyty u lekarza i badania przedmiotowego.
  17. TMP nie ponosi odpowiedzialności za szkody poniesione przez Pacjenta w trakcie wykonywania Umowy, jeżeli szkoda powstała lub jest wynikiem:
    1. działania siły wyższej (np. powódź, pożar),
    2. działania operatora telekomunikacyjnego, a w szczególności brak zasięgu sieci telekomunikacyjnej (na przykład w budynkach lub w ciasnych ulicach centrum miast, a także przy warunkach pogodowych z grubą warstwą chmur), przeciążenia lub awarii sieci, chwilowego braku dostępności usługi GPRS ze strony operatora telekomunikacyjnego,
    3. wszelkich okoliczności leżących poza kontrolą TMP lub osób trzecich, przy których pomocy TMP wykonuje Umowę,
    4. stanu zdrowia Pacjenta, który nie mógł zostać ustalony na podstawie informacji uzyskiwanych w ramach Umowy,
    5. nieprzestrzegania przez Pacjenta instrukcji używania oraz innych informacji dotyczących sposobu korzystania z Urządzeń,
    6. braku rejestracji pracy serca przez Urządzenie EKG w przypadku odłączenia elektrod z winy Pacjenta i/lub samodzielnego wyłączenia przez Pacjenta Urządzeń i/lub rozładowania modułu zasilania i danych Urządzeń w czasie świadczenia Usługi,
    7. awarii Urządzeń, niezależnej od TMP,
    8. korzystania z Urządzeń przez osobę inną niż Pacjent wskazany w Umowie,
    9. nie stosowania się przez Pacjenta do zaleceń Personelu medycznego,
    10. zatajenia przez Pacjenta informacji i okoliczności dotyczących jego stanu zdrowia,
    11. nieprawidłowego użytkowania Urządzeń.

 

§6. Telekonsultacje.

 

 

  1. Telekonsultacje obejmują udzielanie porad medycznych i świadczone są przez lekarzy i/lub  ratowników medycznych w Centrum Telemedycznym TMP w sposób zdalny, za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub środków porozumiewania się na odległość i nie obejmują świadczeń zdrowotnych wymagających osobistego, bezpośredniego kontaktu z personelem medycznym.
  2. Lekarz i/lub ratownik medyczny w razie potrzeby może zalecić badanie fizykalne przez osobę wykonującą zawód medyczny w innym podmiocie leczniczym.
  3. Telekonsultacje realizuje lekarz pierwszego kontaktu bądź lekarz specjalista w danej specjalności medycznej lub ratownik medyczny będącej w aktualnej ofercie Centrum Telemedycznego.
  4. Udzielanie przez Lekarza i lub ratownika medycznego Telekonsultacji, następuje w oparciu o wskazania aktualnej wiedzy medycznej i naukowej, dostępnymi za pomocą systemu teleinformatycznego lub systemu łączności, metodami i środkami rozpoznawania i leczenia chorób, zgodnie z zasadami etyki zawodowej oraz z należytą starannością.
  5. Telekonsultacje mogą być świadczone w formie:
    1. czatu - wymiany krótkich wiadomości tekstowych między Pacjentem a lekarzem lub ratownikiem medycznym,
    2. telekonferencji - przekazu audio między Pacjentem a lekarzem a ratownikiem medycznym za pośrednictwem telefonu lub Aplikacji,
    3. wideokonferencji (rozmowy wideo) - przekazu audiowizualnego między Pacjentem a lekarzem lub ratownikiem medycznym za pośrednictwem telefonu lub Aplikacji,
    4. wymiany wiadomości e-mail.
  6. Dostępność poszczególnych rodzajów Telekonsultacji oraz form komunikacji jest zależna od zakresu usługi.
  7. Standardowo Telekonsultacje odbywają się w formie telekonferencji.
  8. Lekarz nawiązuje połączenie telefoniczne z Pacjentem w godzinie ustalonej w trakcie rezerwacji Telekonsultacji, na numer Pacjenta podany w Formularzu zamówienia oraz opcjonalnie nawiązuje połączenie poprzez czat lub wideokonferencję.
  9. W przypadku wystąpienia sygnału zajętości, niedostępności lub nieodebrania połączenia telefonicznego przez Pacjenta w ustalonej godzinie połączenia, lekarz próbuje nawiązać połączenie powtórnie w ciągu nie dłużej niż 3 minut od pierwszej próby. W przypadku wykonania dwóch bezskutecznych prób połączenia, lekarz odstępuje od realizacji Telekonsultacji. W tym przypadku szczegółowe zasady dotyczące płatności określa § 8 pkt 6 Regulaminu.
  10. TMP zastrzega, że połączenie telefoniczne do Pacjenta może nastąpić z przesunięciem (minus) 5 minut oraz (plus) 10 minut.
  11. Telekonsultacje świadczone są przez Centrum Telemedyczne od poniedziałku do soboty w godzinach od 8:00 do 20:00 zgodnie z harmonogramem dostępności Telekonsultacji, określonym na stronie internetowej www.mojkardiolog.pl
  12. Telekonsultacja trwa nie dłużej niż czas określony w Cenniku podanym na stronie internetowej www.mojkardiolog.pl, a w przypadku braku określenia czasu, trwa nie dłużej niż 30 minut. Po tym czasie Personel medyczny poinformuje Pacjenta o upływnie umówionego czasu i Telekonsultacja zakończy się.
  13. Zmiany terminu realizacji Telekonsultacji dokonać można telefonicznie pod numerem 32-376-18-01 w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 18:00 lub pod adresem e-mail [email protected].
  14. Wystawienie e-recepty dla Pacjenta po przeprowadzonej Telekonsultacji wymaga przedłożenia lekarzowi przez Pacjenta dokumentów potwierdzających postawioną uprzednio diagnozę, między innymi jeden z niżej wymienionych dokumentów: karta informacyjna z leczenia szpitalnego, inne formy dokumentacji medycznej, np. informacja dla lekarza kierującego / POZ.

 

 

 

§7. Telemonitoring.

 

 

  1. Telemonitoring ciśnienia tętniczego krwi, temperatury ciała oraz saturacji krwi obejmuje:
    1. nielimitowane przyjmowanie i rejestrowanie w Platformie telemedycznej badań, przesłanych przez Pacjenta za pomocą Urządzeń, to jest odpowiednio ciśnieniomierza, termometru oraz pulsoksymetru,
    2. archiwizowanie wszystkich wykonanych badań,
    3. udostępnianie drogą elektroniczną wyników badań Pacjentowi, upoważnionej osobie kontaktowej lub lekarzowi prowadzącemu, zgodnie z dyspozycją Pacjenta,
    4. wezwanie w imieniu Pacjenta Pogotowia Ratunkowego z rejonu zamieszkania Pacjenta na terytorium Polski lub przebywania Pacjenta na terytorium Polski w danej chwili, w przypadku stwierdzenia przez Personel medyczny Centrum Telemedycznego, że wezwanie może być medycznie uzasadnione,
    5. przekazanie dyspozytorowi Pogotowia Ratunkowego informacji na temat wyniku badania Pacjenta i wskazówek dojazdu do Pacjenta na terytorium Polski.
  2. Telemonitoring EKG obejmuje:
    1. przeprowadzenie wstępnego wywiadu medycznego,
    2. nielimitowane przyjmowanie i rejestrowanie w Platformie telemedycznej badań EKG, przesłanych przez Pacjenta za pomocą Urządzenia przez czas trwania Usługi określony w Formularzu zamówienia,
    3. analizowanie zgłoszonych telefonicznie przez Pacjenta badań EKG przez Personel medyczny Centrum Telemedycznego wraz ze wsparciem oprogramowania umożliwiającego szybką i dokładną analizę zapisu badania,
    4. archiwizowanie wszystkich wykonanych badań EKG wraz z ich opisami,
    5. udostępnianie drogą elektroniczną wyników badań Pacjentowi, upoważnionej osobie kontaktowej lub lekarzowi prowadzącemu, zgodnie z dyspozycją Pacjenta,
    6. umożliwienie Pacjentowi odbycia Telekonsultacji kardiologicznej z lekarzem lub ratownikiem medycznym każdorazowo po przeprowadzonej Telekonsultacji EKG, w ramach limitów określonych w zamówieniu Usługi,
    7. wezwanie w imieniu Pacjenta Pogotowia Ratunkowego z rejonu zamieszkania Pacjenta na terytorium Polski lub przebywania Pacjenta na terytorium Polski w danej chwili, w przypadku stwierdzenia przez Personel medyczny Centrum Telemedycznego, że wezwanie może być medycznie uzasadnione,
    8. przekazanie dyspozytorowi Pogotowia Ratunkowego informacji na temat wyniku badania Pacjenta i wskazówek dojazdu do Pacjenta na terytorium Polski.
  3. Rozpoczęcie Usługi Telemonitoringu EKG poprzedzone jest wykonaniem czynności wstępnych (aktywacja), niezbędnych do jej świadczenia:
    1. analizy przez Personel medyczny TMP przesłanych przez Pacjenta Formularzy Pacjenta,
    2. przeprowadzenia przez lekarza wywiadu kardiologicznego potwierdzonego wpisem w Kartotece Pacjenta wraz z kwalifikacją Pacjenta do Usługi,
    3. programowania Urządzenia indywidualnie dla Pacjenta,
    4. przeprowadzenia kontroli Urządzenia w miejscu wykonywania badań przez Pacjenta,
    5. szkolenia z zakresu obsługi Urządzenia,
    6. przeprowadzenia próbnego badania EKG w trakcie szkolenia.
  4. Do wykonania badania przez Pacjenta przy użyciu Urządzenia EKG niezbędne są jednorazowe elektrody znajdujące się w zestawie z Urządzeniem.
  5. W ramach usługi Telemonitoringu EKG Pacjent ma prawo do Telekonsultacji EKG z Personelem medycznym Centrum Telemedycznego, w zakresie oceny badania EKG.
  6. Telekonsulatcje EKG świadczone są przez lekarzy i/lub przeszkolonych ratowników medycznych.
  7. Usługa Telekonsultacje EKG to dostępna 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu przez cały rok linia telefoniczna (numer podany na Urządzeniu) Centrum telemedycznego TMP.
  8. Pacjent ma prawo skorzystać z Telekonsultacji EKG w ramach usługi Telemonitoringu EKG także w przypadku niepokojących dolegliwości, w szczególności:
    1. zasłabnięcia/omdlenia;
    2. kołatania serca/zasłabnięcia;
    3. duszności;
    4. bólu w klatce piersiowej;
    5. nieprawidłowej wartości ciśnienia tętniczego;
    6. nieprawidłowego tętna,
    7. nieprawidłowego poziomu cukru we krwi,
    8. zawrotów głowy.
  9. W ramach Usług Telemonitoringu EKG Pacjentowi przysługuje prawo do dodatkowej Telekonsultacji kardiologicznej z lekarzem, w ramach limitów określonych w zamówieniu Usługi, w sytuacji kiedy Pacjent wymaga szerszej konsultacji aniżeli ocena stanu Pacjenta i ocena EKG. Każda dodatkowa Telekonsultacja z lekarzem wymaga uiszczenia dodatkowej opłaty zgodnej z Cennikiem Usług.
  10. Telekonsultacje udzielane są wyłącznie na podstawie telefonicznej oceny stanu Pacjenta, dopuszczalne bez badania fizykalnego w zakresie dozwolonym w obowiązujących przepisach prawa, na podstawie wykonanego badania EKG i innych pomiarów wykonanych przez Pacjenta, a także na podstawie dokumentacji medycznej Pacjenta, w której posiadaniu jest TMP.
  11. Na podstawie uzyskanych przez Personel medyczny TMP informacji, Pacjent może zostać poproszony o wykonanie dodatkowych pomiarów, w szczególności:
  1. oznaczenia ciśnienia tętniczego i tętna,
  2. pomiaru temperatury ciała,
  3. pomiaru saturacji krwi.
  1. Celem ustabilizowania stanu Pacjenta Personel medyczny może przekazać Pacjentowi zalecenie podjęcia działań doraźnych polegających na przyjęciu określonych leków w ramach apteczki własnej Pacjenta.
  2. Lekarz po przeprowadzeniu Telekonsultacji może zalecić konieczność odbycia kontroli w stacjonarnej poradni kardiologicznej oraz innej specjalistycznej wraz określeniem trybu tej konsultacji (pilny lub planowy).

 

§8. Ogólne zasady korzystania z Urządzenia EKG.

 

 

  1. Do Telemonitoringu EKG wykorzystuje się Urządzenie EHO-MINI Event Holter produkcji Pro-Plus S.A. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Śnieżnej 3, przeznaczone do rejestracji i transmisji bezprzewodowej zapisu EKG z 2 lub 3 kanałów, współpracujące z Platformą telemedyczną Cardio SCP Web służącą do gromadzenia i opisywania badań EKG.
  2. Urządzenie EHO-MINI Event Holter i Platforma są wyrobem medycznym klasy IIa reguła 10 według z Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 5 listopada 2010 r. w sprawie sposobu klasyfikowania wyrobów medycznych (Dz. U. Nr 215, poz. 1416) i spełniają wymagania norm, których wykaz znajduje się w deklaracji zgodności producenta Urządzeń dla wyrobu EHO-MINI Event Holter, opublikowanej na stronie internetowej: www.pro-plus.pl/pl/certyfikaty.
  3. Urządzenie EHO-MINI Event Holter, w zależności od modelu i zakresu usługi, umożliwia synchroniczny zapis:
    1. z 6 odprowadzeń kończynowych (I, II, III, aVR, aVL, aVF) lub 2 odprowadzeń przedsercowych (spośród V1-V6) - dla aparatów 2 kanałowych,
    2. z 6 odprowadzeń kończynowych (I, II, III, aVR, aVL, aVF) i jednego odprowadzenia przedsercowego lub 3 odprowadzeń przedsercowych (spośród V1-V6) - dla aparatów 3 kanałowych.
  4. W ramach Usługi Telemonitoringu EKG przeprowadzane jest monitorowanie elektrokardiograficzne według schematu:
    1. rejestracja zapisu EKG,
    2. zapis prowadzony jest do bufora (wewnętrznej pamięci urządzenia) w sposób ciągły, w tzw. pętli,
    3. rozmiar bufora wyrażony jest w sekundach zapisu i jest programowalny w przedziale od 5 do 300 sekund (5 minut),
    4. istnieje też możliwość zaprogramowania automatycznych interwałów pomiędzy poszczególnymi zapisami w przedziale od 1 do 1000 minut,
    5. bufor wsteczny pozwala na rejestrację zapisu czynności elektrycznej serca sprzed sygnalizowania incydentu kardiologicznego,
    6. standardowo Urządzenie EHO-MINI Event Holter programowane jest za przesył zapisu 60-sekundowego odcinka bieżącego badania EKG w trybie ręcznym tzn. bez automatycznych interwałów,
    7. lekarz na podstawie wywiadu kardiologicznego i wskazań medycznych może podjąć decyzję o buforze wstecznym i jego długości, jak również o wydłużeniu okresu rejestracji EKG, Urządzenie EHO-MINI Event Holter umożliwia dostosowanie przez lekarza parametrów pracy i konfiguracji odprowadzeń do indywidualnych potrzeb Pacjenta,
    8. podczas każdego etapu monitorowania, w przypadku wątpliwości w interpretacji zapisu EKG lub ustalenia rozpoznania, Personel medyczny może dodatkowo wysłać żądanie automatycznego wykonania zapisu EKG o dowolnym czasie trwania, fakt wykonywania dodatkowego zapisu EKG jest sygnalizowany na Urządzeniu miganiem diody.
  5. Do prawidłowej pracy Urządzenia EHO-MINI Event Holter oraz BT-HUB, niezbędne jest aktywowanie w Urządzeniu karty SIM. Karty SIM stanowi integralną część tych Urządzeń i przekazywana jest razem z tymi Urządzeniami oraz ładowarkami.
  6. Urządzenie EHO-MINI Event Holter oraz BT-HUB korzysta z transmisji danych komórkowych, a zapewnienie prawidłowego przesyłania danych z tych Urządzeń, tj. dostępu do zasięgu sieci komórkowej, leży po stronie Pacjenta.
  7. TMP na podstawie protokołu zdawczo-odbiorczego przekaże Pacjentowi sprawne i wolne od wad fizycznych Urządzenia o wartości określonej w Cenniku usług. Pacjent zobowiązany jest potwierdzić odbiór Urządzeń na protokole zdawczo-odbiorczym.
  8. Urządzenia przez cały okres obowiązywania Umowy stanowią własność TMP, a Pacjentowi przysługuje wyłącznie prawo do osobistego korzystania z Urządzeń i używania ich zgodnie z instrukcją używania i Umową oraz w celach z niej wynikających.
  9. Pacjent nie ma prawa do oddawania Urządzeń osobom trzecim w najem, dzierżawę, użyczenie lub na podstawie jakiejkolwiek innej umowy o podobnym charakterze.
  10. W przypadkach, gdy Kupujący i Pacjent to dwie różne osoby, Kupujący zobowiązany jest wskazać adres zamieszkania Pacjenta jako adres dostarczenia Urządzeń.
  11. Kupujący i/lub Pacjent zobowiązany jest do zwrotu Urządzeń po zakończeniu Usługi. Urządzenia winny być zwrócone do siedziby TMP w terminie nieprzekraczającym 2 dni robocze od daty zakończenia świadczenia Usługi. Odbiór Urządzeń odbywa się za pośrednictwem firmy kurierskiej spod adresu na jaki Urządzenia zostały wysłane na koszt TMP – zgodnie z zamówieniem.
  12. Pacjent zobowiązany jest do skorzystania z bezpłatnego szkolenia telefonicznego, mającego na celu ułatwienie korzystania z Urządzeń oraz Usługi. Po otrzymaniu Urządzeń personel Centrum Telemedycznego skontaktuje się z Pacjentem w celu uzgodnienia dogodnego dla Pacjenta terminu przeprowadzenia szkolenia, z zastrzeżeniem, że termin nie może być dłuższy niż 2 dni liczone od dnia otrzymania Urządzeń.
  13. Pacjent zobowiązany jest niezwłocznie informować TMP o wszelkich awariach lub uszkodzeniach Urządzeń, bądź utrudnieniach związanych z korzystaniem z niego.
  14. W przypadku awarii Urządzenia z przyczyn niezależnych od Pacjenta i/lub Kupującego, TMP zobowiązuje się do usunięcia awarii lub wymiany Urządzenia, jeżeli usunięcie awarii nie będzie możliwe, na inne w terminie do 14 dni, przy czym koszty przesyłki uszkodzonego Urządzenia ponosi Pacjent i /lub Kupujący, a koszty wysyłki nowego Urządzenia leżą po stronie TMP. Awaria Urządzenia nie stanowi podstawy do odstąpienia od Umowy.
  15. W przypadku zniszczenia, uszkodzenia lub utraty Urządzenia z przyczyn niezależnych od TMP, Kupujący zobowiązuje się do pokrycia kosztów naprawy Urządzenia albo kosztów zakupu nowego Urządzenia, gdy nie podlega ono naprawie, według cen aktualnych na dzień stwierdzenia zniszczenia, uszkodzenia lub utraty. Koszt nowego Urządzenia określony jest w Cenniku usług dostępnym na Stronie internetowej, dostępnym w formie informacji telefonicznej oraz dostępnym do wglądu w siedzibie TMP.
  16. W przypadku braku zwrotu Urządzenia po zakończeniu Umowy w wyznaczonym terminie Kupujący ponosi opłatę w wysokości równowartości nowego Urządzenia według cen aktualnych na dzień umownego zwrotu Urządzenia. W takiej sytuacji TMP wystawi fakturę zakupu Urządzenia i Urządzenie przejdzie na własność Kupującego. Koszt nowego Urządzenia określony jest w Cenniku usług dostępnym na Stronie internetowej, dostępnym w formie informacji telefonicznej oraz dostępnym do wglądu w siedzibie TMP.
  17. TMP przekaże Pacjentowi wszelkie informacje dotyczące używania Urządzeń, w tym instrukcję używania, a także niezbędne materiały szkoleniowe.
  18. Pacjent zobowiązany jest do:
  1. używania Urządzeń zgodnie z ich przeznaczeniem i instrukcją używania oraz w sposób przedstawiony podczas szkolenia;
  2. zabezpieczenia Urządzeń przed możliwością uszkodzenia, zniszczenia lub kradzieży;
  3. umożliwienia TMP lub osobie pisemnie upoważnionej przez TMP kontroli stanu technicznego Urządzeń, w uzgodnionym uprzednio z Pacjentem terminie;
  4. nie dokonywania samodzielnych napraw Urządzeń lub niedokonywania zmian w Urządzeniach,
  5. używania Urządzenia EHO-MINI Event Holter, w przypadku posiadania wszczepionego urządzenia służącego do leczenia zaburzeń rytmu serca, zgodnie z obowiązującą instrukcją producenta tego Urządzenia oraz instrukcją producenta urządzenia wszczepialnego,
  6. nie używania Urządzeń tam, gdzie działanie nadajnika GSM może spowodować interferencje elektromagnetyczne, stanowiące zagrożenie dla innych urządzeń elektronicznych i medycznych (np. na oddziałach intensywnej terapii, w samolotach, w pobliżu pomp infuzyjnych czy czułych urządzeń diagnostycznych);
  7. stosowania elektrod rekomendowanych przez producenta Urządzenia EHO-MINI Event Holter;
  8. nieudostępniania Urządzeń osobom trzecim.
  1. Urządzenia mogą wymagać przeglądu technicznego bądź aktualizacji oprogramowania. W przypadku, gdy nie ma możliwości przeprowadzenia zdalnej aktualizacji oraz w przypadku konieczności przeprowadzenia przeglądu technicznego, TMP odbierze dane Urządzenie w terminie uzgodnionym z Pacjentem. Na czas przeprowadzania aktualizacji/przeglądu Urządzenia, Pacjent otrzyma Urządzenie zastępcze. W sytuacji braku możliwości przeprowadzenia aktualizacji Urządzenia, TMP wymieni Urządzenie na inne.

 

 

§9. Forma płatności.

 

 

  1. Kupujący zawiera Umowy o świadczenie jednorazowe bądź okresowe z ustaloną opłatą ryczałtową za cały okres świadczenia Usługi, płatną jednorazowo
  2. Kupujący dokonuje płatności za Usługi zgodnie z formą płatności wskazaną w zamówieniu.
  3. Płatności za Usługi dokonywane mogą być przez Kupującego i/lub Pacjenta

za pośrednictwem zewnętrznego dostawcy płatności elektronicznych – PayU;

  1. Brak realizacji przez Pacjenta Telekonsultacji w wyznaczonym i zaakceptowanym przez strony terminie, nie uprawnia Pacjenta do jej realizacji w innym terminie oraz nie uprawnia Kupującego do otrzymania zwrotu uiszczonej Płatności (Przedpłaty),.
  2. TMP ma prawo dokonać zmiany terminu Telekonsultacji z przyczyn leżących po stronie TMP, po uprzednim zawiadomieniu Pacjenta i uzgodnieniu z nim nowego terminu Telekonsultacji.
  3. Wszelkie zwroty dokonywane są tym samym kanałem, którym Kupujący opłacił Usługę w ciągu maksymalnie 14 dni kalendarzowych od momentu wystąpienia zdarzenia uprawniającego do zwrotu.
  4. W przypadkach, gdy Kupujący i Pacjent to dwie różne osoby, odpowiedzialność z tytułu płatności wynikających z niniejszej Umowy w pierwszej kolejności ponosi Kupujący. W przypadku braku możliwości wyegzekwowania płatności od Kupującego, TMP dochodzić będzie roszczeń od Pacjenta. TMP może posługiwać się w niektórych zapisach sformułowaniem wyłącznie Pacjent lub Kupujący, lecz nie powoduje to ograniczenia odpowiedzialności Kupującego i Pacjenta wobec TMP z tytułu płatności za Usługi.
  5.  
  6. Akceptując Regulamin Kupujący będący odbiorcą faktury wyraża akceptację na stosowanie faktur w formie elektronicznej. Kupujący może w każdym czasie wyrazić – w dowolnej formie, w tym pisemnie lub elektronicznie na adres: [email protected] - sprzeciw wobec stosowania faktury elektronicznej, wówczas zostanie mu doręczona faktura w formie papierowej.
  7. Akceptacja Kupującego nie wyłącza prawa TMP do wystawiania i przesyłania faktur w formie papierowej.
  8. TMP wystawia i przesyła faktury w formie elektronicznej gwarantując autentyczność ich pochodzenia oraz integralność ich treści.
  9. TMP nie ponosi odpowiedzialności za błędne dane Kupującego wskazane przez niego przy składaniu zamówienia, w tym jako właściwe do wystawienia faktury VAT.
  10. Każda faktura w formie elektronicznej będzie dostarczona Kupującemu za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres podany przez Kupującego w formularzu rejestracyjnym lub zamówienia. Zmiana adresu e-mail Kupującego wymaga powiadomienia TMP w formie pisemnej lub elektronicznej.
  11. Jeżeli Kupujący życzy sobie, aby faktura była wystawiona na dane inne niż podane w Formularzu zamówienia, niezbędne jest powiadomienie TMP o tym fakcie przed rozpoczęciem Usługi w formie wiadomości elektronicznej na adres: [email protected] – w szczególności, jeżeli Kupujący chce otrzymać fakturę z danymi przedsiębiorcy.
  12. Faktura za zrealizowane świadczenie zdrowotne zawiera za każdym razem wyszczególnione imię i nazwisko Pacjenta, na rzecz którego zrealizowana została Usługa.

 

 

 

§10. Zawarcie Umowy i składanie zamówień.

 

 

  1. Umowy zawierane na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie są umowami dotyczącymi świadczenia usług zdrowotnych i nie znajdują do nich zastosowania przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. z 2020 poz. 287 z późn. zm.)
  2. Do zawarcia Umowy pomiędzy Kupującym i/ lub Pacjentem oraz TMP na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie dochodzi pod warunkiem łącznego spełnienia następujących warunków:
    1. Kupujący wypełnił Formularz zamówienia,
    2. Kupujący zaakceptował niniejszy Regulamin,
    3. TMP potwierdziła przyjęcie zamówienia, przez co rozumie się moment nadania zamówieniu przez TMP statusu „Przyjęte do realizacji”.
  3. Za moment wykonania Usługi Telekonsultacji uznaje się zakończenie połączenia odpowiednio w formie: czatu, wideokonsultacji lub konsultacji telefonicznej.
  4. Za moment zakończenia Umowy na Usługę Telemonitoringu lub Telemonitoringu EKG uznaje się moment zwrotu Urządzeń.
  5. Umowę zawartą na czas określony można wypowiedzieć wyłącznie z ważnych przyczyn wskazanych w zdaniach następnych.  Kupujący może wypowiedzieć umowę w trybie natychmiastowym jeżeli TMP zaprzestał świadczenia Usługi z przyczyn technicznych leżących po stronie TMP przez okres dłuższy jak 7 dni w sposób ciągły. Rozwiązanie Umowy może nastąpić tylko po złożeniu oświadczenia przez Stronę rozwiązującą Umowę oraz zwrocie Urządzenia.
  6. W celu zakupu Usług na stronie internetowej www.halodoctor.pl należy kliknąć wybraną Usługę i dokonać zamówienia. Kupujący może składać zamówienia 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.
  7. Złożenie zamówienia przez Kupującego oznacza wyrażenie przez Kupującego woli związania się z TMP Umową o świadczenie zamówionej Usługi  (tj. dokonania zakupu) i stanowi złożenie TMP oferty zawarcia Umowy.
  8. W celu złożenia zamówienia należy:
    1. wybrać Usługę będącą przedmiotem zamówienia, wybrać dodatkowe opcje, o ile takie zostały wskazane i dokonać ewentualnych dodatkowych czynności, o ile takie wskazano, a następnie kliknąć w przycisk „Realizuj zakupy” lub kliknąć w przycisk oznaczający "Apple Pay" jeśli Kupujący używa konta Apple Pay do robienia zakupów online,
    2. przejść do koszyka klikając w ikonę koszyka oraz przejść kolejne kroki realizacji zamówienia, w tym uzupełnić dane Kupującego, wybrać spośród opcji wskazanych w formularzu zamówienia – formę dostawy i płatności oraz kliknąć w przycisk „Zapłać teraz”.
  9. Kupujący w momencie składania zamówienia poprzez kliknięcie w przycisk „Zapłać teraz” potwierdza, iż wie, że zamówienie pociąga za sobą obowiązek zapłaty.
  10. Przez przyjęcie przez TMP zamówienia do realizacji rozumie się moment nadania zamówieniu przez TMP statusu „Przyjęte do realizacji” co jest równoznaczne z oświadczeniem TMP o przyjęciu oferty Kupującego i z tą chwilą Umowa zostaje zawarta.
  11. W sytuacji, gdy Kupujący dopuszcza się zwłoki z zapłatą, TMP po wyznaczeniu dodatkowego terminu na zapłatę w formie e - mail, może odstąpić od Umowy.
  12. Dostawy Usług zamawianych poprzez Stronę internetową realizowane są wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  13. W celu realizacji niektórych Usług Pacjent otrzymuje Urządzenia określone w wariancie ofertowym Usługi. Urządzenia zostają wysłane pod wskazany adres Pacjenta podany przy składaniu zamówienia.
  14. Termin realizacji Umowy wynosi od 2 do 14 dni roboczych, tj. w dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy, liczonych od dnia zawarcia Umowy określonego w ust. 13 powyżej. W przypadku braku możliwości realizacji w w/w terminie TMP poinformuje Kupującego i wyznaczy nowy termin.
  15. W związku z tym, że Kupujący zamawia Usługi wraz z Urządzeniami, które przesyłane są na wskazany adres za pośrednictwem przewoźnika, Kupujący i/lub Pacjent obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju, a jeżeli stwierdził, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie rzeczy, winien dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
  16. W przypadku dostarczenia przesyłki za pośrednictwem przewoźnika, odbiór jej wymaga pisemnego pokwitowania.
  17. Z chwilą wydania przesyłki, przechodzą na Kupującego i/lub Pacjenta korzyści i ciężary związane z Urządzeniami oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Urządzeń.
  18. W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek uszkodzeń Urządzeń mogących mieć związek z dostawą, w tym pomimo braku uszkodzeń opakowania zewnętrznego (uszkodzenia mechaniczne zawartości przesyłki, braki ilościowe, niekompletność przesyłki itd.), w celu usprawnienia procedury reklamacyjnej zaleca się ich zgłoszenie w ciągu 24 godzin od daty otrzymania przesyłki pod adresem https://halodoctor.pl/pages/zwroty-i-reklamacje lub mailem na adres [email protected] oraz w terminie do 7 dni bezpośrednio do przewoźnika.
  19. W przypadku braku dostępności w magazynie zamówionego przez Kupującego Urządzenia lub braku możliwości terminowej realizacji zamówienia z innych przyczyn – TMP nie nadając zamówieniu statusu „Przyjęte do realizacji” poinformuje Kupującego o zaistniałej sytuacji wysyłając wiadomość na wskazany przez niego adres e - mail lub przekaże informację drogą telefoniczną (jeżeli Kupujący podał swój numer telefonu) - niezwłocznie po złożeniu zamówienia przez Kupującego.
  20. TMP informując Kupującego o okolicznościach wskazanych w ust. 22 powyżej nie nadaje zamówieniu statusu „Przyjęte do realizacji” co oznacza, że umowa pomiędzy Kupującym a TMP nie zostaje wówczas zawarta, a złożone przez Kupującego zamówienie nie podlega realizacji.
  21. W wypadku nadania statusu „Przyjęte do realizacji”, gdy TMP nie może wykonać zobowiązania z powodu choćby przejściowej niemożności spełnienia świadczenia o właściwościach zamówionych przez Kupującego, TMP może zwolnić się ze zobowiązania przez spełnienie świadczenia zastępczego, odpowiadającego tej samej jakości i przeznaczeniu oraz za tę samą cenę lub wynagrodzenie, informując zarazem Kupującego o jego prawie nieprzyjęcia tego świadczenia i odstąpienia od Umowy, ze zwrotem Urządzeń na koszt TMP. W takim wypadku Kupujący ma prawo odstąpić od Umowy w sposób i na zasadach określonych § 13. Zwrot Urządzeń następuje wówczas na koszt TMP.

 

 

§11. Wymogi techniczne, zakaz dostarczania treści bezprawnych, rejestracja, logowanie.

 

 

  1. Dostęp do Usługi, możliwy jest na urządzeniu komputerowym lub mobilnym przy spełnieniu następujących warunków:
  1. korzystania z jednej z następujących przeglądarek: Internet Explorer, Microsoft Edge, Chrome, Mozilla Firefox, Opera lub Safari,
  2. korzystanie z jednego z systemów operacyjnych: Windows 7 lub nowszy, macOS, Linux, Android w wersji 5.0 lub nowszy, iOS.
  3. minimalne wymagania sprzętowe:
    • Procesor Pentium 4 lub nowszy wspierający SSE2 (wszystkie współczesne procesory),
    • 512MB pamięci RAM dla systemów 32-bitowych oraz 2GB pamięci RAM dla systemów 64-bitowych,
    • minimum 200 MB wolnego miejsca na dysku do przechowywania danych tymczasowych i ciasteczek,
  4. stałe połączenie do sieci Internet o przepustowości pozwalającej swobodne poruszanie się w sieci Internet oraz przesyłanie plików, o rekomendowanej przepustowości dwukierunkowej min. 1 Mb / sekundę,
  5. w przypadku wideoczatu dodatkowo: kamerę internetową, mikrofon oraz stałe łącze o przepustowości dwukierunkowej min. 3 Mb / sekundę
  1. Kupujący i/lub Pacjent, aby skorzystać z Usługi, musi mieć dostęp do następujących rozwiązań technologicznych:
  1. rachunek bankowy (bankowość elektroniczna) lub karty płatniczej (kredytowej), adekwatnie do sposobów dokonywania płatności w serwisie PayU,
  2. konta poczty elektronicznej (e-mail),
  3. numer telefonu stacjonarnego lub komórkowego z polską numeracją kierunkową (+48)
  1. Do realizacji Usługi, Kupujący i/lub Pacjent musi posiadać możliwość odebrania połączenia telefonicznego, a więc pozostawać w zasięgu sieci telefonicznej oraz posiadać sprawny i naładowany (w przypadku telefonów komórkowych) telefon.
  2. Kupujący i/lub Pacjent ponosi koszty związane z posiadaniem sprzętu umożliwiającego korzystanie z Usług oraz wszelkie koszty wynikające z korzystania z usług telekomunikacyjnych, w tym środków komunikacji elektronicznej, niezbędnych do korzystania z Usług, wg cennika operatora, świadczącego na rzecz Kupującego i/lub Pacjenta usługi telekomunikacyjne. Połączenia telefoniczne realizowane w ramach Usługi nie są połączeniami typu premium a TMP używa numerów lokalnych lub komórkowych z polską numeracją kierunkową (+48).
  3. W celu zapewnienia bezpieczeństwa świadczenia Usług oraz przesyłu danych, TMP podejmuje środki, w szczególności techniczne, adekwatne do zagrożenia.
  4. Zakazane jest dostarczanie przez Kupującego i/lub Pacjenta w związku z korzystaniem z usług drogą elektroniczną treści o charakterze bezprawnym, w tym w szczególności treści naruszające dobra osobiste innych osób, a także treści charakterze obraźliwym.
  5. Przeglądanie asortymentu na stronie internetowej www.halodoctor.pl nie wymaga rejestracji i zalogowania się.
  6. Złożenie zamówienia nie wymaga rejestracji na stronie internetowej.

 

 

§12. Reklamacje.

 

 

  1. Kupującemu i/lub Pacjentowi przysługuje prawo zgłaszania zapytań, uwag i reklamacji w związku ze świadczeniem Usług:
    1. pod numerem Infolinii: 32-630 60-66
    2. na adres e-mail: [email protected]
    3. na piśmie na adres korespondencyjny TMP: Katowice 40-568, ul. Ligocka 103.
  2. Rozpatrzenie zapytań, uwag i reklamacji, dotyczących świadczenia Usług i związanych z nimi kwestii technicznych następuje w najszybszym możliwym terminie w formie elektronicznej, pisemnej lub telefonicznej, odpowiednio do formy złożenia reklamacji, nie później jednak niż w terminie 14 dni roboczych.
  3. Treść reklamacji powinna zawierać, co najmniej:
    1. dane pozwalające na identyfikację Kupującego i Pacjenta: imię i nazwisko, pesel, adres e-mail, adres pocztowy (dla reklamacji składanych listownie);
    2. określenie przedmiotu reklamacji,
    3. określenie ewentualnych żądań Kupującego i/lub Pacjenta,
    4. wskazanie daty zaistnienia zdarzenia świadczącego o nienależytym wykonaniu Usługi,
    5. numer rachunku bankowego - w przypadku żądania zwrotu płatności.

 

§13. Odstąpienie od Umowy.

 

 

  1. Kupujący może w terminie 14 dni od dnia zawarcia Umowy odstąpić od Umowy bez podania przyczyny składając TMP oświadczenie za pośrednictwem wskazanych w § 12 kanałów komunikacji wskazując co najmniej: imię, nazwisko, pesel, adres zamieszkana, numer i datę zamówienia bądź korzystając ze wzoru formularza odstąpienia od Umowy dostępnego pod adresem: https://telemedycynapolska.pl/docs/Formularz_odstapienia.docx.
  2. Aby zachować termin do odstąpienia od Umowy, wystarczy, aby Kupujący przekazał oświadczenie o wykonaniu przysługującego mu prawa odstąpienia od Umowy przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy.
  3. Rozpoczęcie Telekonsultacji skutkuje utratą prawa do odstąpienia od Umowy.
  4. Jeżeli Kupujący wykonuje prawo odstąpienia od Umowy po rozpoczęciu świadczenia Usług, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od Umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w Umowie ceny.
  5. W przypadku skorzystania przez Kupującego z prawa odstąpienia od Umowy TMP niezwłocznie prześle Kupującemu potwierdzenie odstąpienia od Umowy na adres e-mail Kupującego oraz zwróci Kupującemu dokonaną przez niego Płatność niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia otrzymania skutecznego oświadczenia o odstąpieniu.
  6. TMP dokonuje zwrotu Płatności na rzecz Kupującego przy użyciu tego samego sposobu płatności, jaki został użyty przez Pacjenta w pierwotnej transakcji.
  7. Pacjent nie ponosi żadnych opłat w związku ze zwrotem Płatności na jego rzecz.
  8. Prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje Kupującemu jeżeli TMP wykona w pełni Usługę za wyraźną zgodą Kupującego, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez TMP utraci prawo odstąpienia od Umowy.
  9. W przypadku odstąpienia od Umowy Kupujący ma obowiązek zwrócić Urządzenia TMP lub przekazać je osobie upoważnionej przez TMP do odbioru, niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Urządzeń przed jego upływem.
  10. Kupujący ponosi koszty odesłania Urządzeń.
  11. TMP może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Kupującego, do chwili otrzymania Urządzeń z powrotem lub dostarczenia przez Kupującego dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

 

 

§14. Przetwarzanie danych osobowych.

 

 

  1. W ramach Umowy dane osobowe Kupującego i Pacjenta przetwarzane są zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1 z późn. zm.) dla celów związanych ze świadczeniem Usług.
  2. Administratorem danych osobowych Kupującego i Pacjenta przetwarzanych w związku ze świadczeniem Usługi jest TMP.
  3. TMP zapewnia każdemu Kupującemu i Pacjentowi prawo dostępu do swoich danych, ich sprostowania, żądania ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Kupujący i Pacjent może skorzystać z uprawnienia do złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania przez TMP danych osobowych, prawa do przenoszenia danych do innego administratora danych oraz cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przed jej wycofaniem.
  4. W celu realizacji swoich praw Kupujący i Pacjent może kontaktować się z Administratorem:
    1. listownie na adres 40-568 Katowice, ul. Ligocka 103,
    2. telefonicznie pod numerem 32-376-14-55,
    3. e-mail: [email protected].
  5. Niezbędne będzie złożenie wniosku o realizację ww. praw. Wzory wniosków udostępnia Administrator. Odpowiedź zostanie udzielona w terminie miesiąca od otrzymania żądania, termin może zostać przedłużony o kolejne dwa miesiące z uwagi na skomplikowany charakter żądania lub liczbę żądań.
  6. Administrator wyznaczył Inspektora ochrony danych. W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących danych osobowych można się skontaktować z Inspektorem pod adresem e-mail: [email protected].
  7. Każdemu Kupującemu i Pacjentowi przysługuje prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (adres: ul. Stawki 2; 00-193 Warszawa).
  8. Pełna informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych Kupującego i Pacjenta znajduje się̨ na stronie internetowej www.mojkardiolog.pl w Polityce prywatności, która jest integralną częścią̨ Regulaminu. Polityka prywatności stanowi integralną część niniejszego Regulaminu. Kupujący zobowiązany jest do zapoznania się z powyższymi zasadami przed rozpoczęciem przekazywania danych osobowych do TMP.
  9. Jeżeli Kupujący i Pacjent to dwie różne osoby, Pacjent otrzyma pełną informację dotycząca przetwarzania danych osobowych w formie papierowej wraz z Urządzeniem, w formie elektronicznej na podany adres e-mail lub sms-em.

 

 

 

 

 

 

§15. Postanowienia końcowe.

 

 

  1. Spory powstałe w związku z zawarciem lub wykonywaniem Umów zawartych za pośrednictwem Strony internetowej, w przypadku braku polubownego ich załatwienia przez strony – poddaje się pod rozstrzygnięcie właściwego sądu.
  2. TMP dokłada wszelkich starań, aby świadczone Usługi w ramach Strony internetowej www.halodoctor.pl były na najwyższym poziomie, jednakże TMP nie wyklucza możliwości czasowego zawieszenia dostępności Strony internetowej w przypadku konieczności przeprowadzenia konserwacji, przeglądu, wymiany sprzętu lub też w związku z koniecznością modernizacji lub rozbudowy. TMP dołoży starań, aby ewentualne zawieszenie dostępności Strony internetowej było dokonywane w godzinach nocnych.
  3. W celach statystycznych oraz w celu zapewnienia jak najwyższej jakości usług Strona internetowa korzysta z informacji zapisywanych przez serwer na urządzeniu końcowym Kupującego, które następnie są odczytywane przy każdorazowym połączeniu się przeglądarki internetowej (tzw. pliki cookies). Kupujący może w dowolnym momencie określić warunki przechowywania lub uzyskiwania dostępu przez Stronę internetową do plików cookies za pomocą̨ ustawień́ swojej przeglądarki internetowej, w tym zmienić ustawienia przeglądarki, tak aby nie akceptowała ona takich plików lub informowała o ich przesyłaniu. Należy jednak pamiętać, iż nieakceptowanie plików cookies może spowodować utrudnienia w korzystaniu ze Strony internetowej. Korzystanie przez Kupującego z przeglądarki, której ustawienia zezwalają na zapisywanie plików cookies na urządzeniu Kupującego, oznacza wyrażenie zgody na zapisywanie powyższych plików na tym urządzeniu Kupującego. Więcej informacji w tym zakresie znajduje się w Polityce prywatności.
  4. TMP zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu z ważnej przyczyny, jaką jest:
  1. konieczność dostosowania Regulaminu do przepisów prawa mających bezpośredni wpływ na Regulamin, skutkujących koniecznością̨ zmodyfikowania regulaminów w celu zachowania zgodności z prawem;
  2. konieczność dostosowania Regulaminu do zaleceń, nakazów, orzeczeń, postanowień, interpretacji, wytycznych lub decyzji uprawnionych władz publicznych;
  3. rozbudowa lub zmiana funkcjonalności Strony internetowej  www.halodoctor.pl, w tym wprowadzenie nowych usług świadczonych drogą elektroniczną lub zmiana istniejących funkcjonalności Strony internetowej www.halodo
  4. zmiana warunków technicznych świadczenia usług drogą elektroniczną;
  5. konieczność usunięcia niejasności, błędów lub omyłek pisarskich, które ewentualnie wystąpiłyby w Regulaminie;
  6. zmiana danych teleadresowych, nazw, numerów identyfikacyjnych, adresów elektronicznych lub linków zamieszczonych w Regulaminie;
  7. przeciwdziałanie nadużyciom;
  8. poprawa obsługi Kupujących;
  9. zmiana procesu zawierania Umów za pośrednictwem Strony internetowej www.mojkardiolog.pl.
  1. Zmieniony Regulamin zostanie udostępniony na Stronie internetowej www.halodoctor.pl. (w tym również̇ do pobrania w formacie PDF). O zmianie Regulamin TMP poinformuje poprzez komunikat na Stronie internetowej oraz poprzez przesłanie zarejestrowanym Kupującym na adres e-mail przypisany do ich konta powiadomienia o zmianie Regulaminu (wraz z załączonym Regulaminem w formacie PDF).
  2. Zmieniony Regulamin wiąże Kupującego i/lub Pacjenta, który nie zrezygnuje z Usługi świadczonej przez TMP w terminie 14 dni od daty powiadomienia o zmianie Regulaminu Usług.
  3. Wszelkie doręczenia będą dokonywane na adres wskazany w Formularzu zamówienia lub na inny adres wskazany przez Kupującego i/lub Pacjenta po dacie zawarcia Umowy, w piśmie zawiadamiającym o zmianie adresu do doręczeń.
  4. Treść́ niniejszego Regulaminu jest udostępniona do nieodpłatnego pobrania i zapisania przez każdą̨ zainteresowaną osobę̨ w wersji elektronicznej na Stronie internetowej www.mojkardiolog.pl.
  5. Kupujący i/lub Pacjent ponosi wyłączną odpowiedzialność za niewykonanie lub nieprawidłowe wykonanie Usługi, wynikające z niespełnienia przez Kupującego i/lub Pacjenta wymagań, określonych w Regulaminie.
e-Recepta Przeziębienie Znajdź lekarza L4 L4